درد میوفاسیال عضله تراپزیوس یا ذوزنقه ای (Trapezius MP) -2

انتشار: 1 Tir 1398
درد میوفاسیال عضله تراپزیوس یا ذوزنقه ای (Trapezius MP) -2

درد میوفاسیال عضله تراپزیوس (Trapezius MP) -2

دردهای میوفاسیال یکی از بیماری های شایع عضلانی اسکلتی هستند که منجر به کاهش عملکرد و تحمیل هزینه های درمانی زیاد برای بیمار می شوند.

توجه: به غلط به این نوع بیماریها، سندرم گفته می شود.

تریگر پوینت ها ( trigger point ) نقاط تحریک پذیر واقع در باندلهای عضلانی هستند که وقتی تحت فشار قرار بگیرند منجر به حساسیت موضعی و درد می شوند و یکی از علل مهم دردهای میوفاسیال هستند که خود در اثر فشار بیش از حد و بیش باری حاد یا تکراری و استرس مکانیکال ایجاد می شوند.

عضله تراپزیوس یکی از شایع ترین محلهای ایجاد تریگر پوینت است که باعث ایجاد دردهای این ناحیه و مشکلات عملکردی برای بیماران می شود.  به جز روشهای درمانی دارویی، درمانهای غیردارویی مختلفی برای بیماران مبتلا به دردهای میوفاسیال مطرح است که می توان به اصلاح پوسچر، تمرین درمانی، الکتروتراپی، بادکش درمانی (cupping)، سوزن درمانی خشک (dry needling) و طب سوزنی اشاره کرد.

توجه: دردهای گردنی شامل آرتروز و فتق دیسک، درد های شانه شامل مشکلات تاندونی و مفصلی و همچنین دردهای ناشی از عضلات پشت تنه همگی می توانند با دردهای ناشی از تراپزیوس عوضی گرفته شوند.

توجه: با معاینه بالینی دقیق و انجام برخی تستهای لازم از جمله EMG و MRI می توان به تشخیص دقیق رسید و درمان کارمدی برای بیمار شروع کرد.

توجه: در روزهای درمانگاه طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان شریعتی تهران بیماران متعددی با این مشکلات مراجعه می کنند و تحت درمان ارزان و کارآمد قرار می گیرند.

توجه: لازم به ذکر است برای دوره ای محدود برای برخی بیماران در قالب یک طرح تحقیقاتی ارزیابی و درمان کامل و استاندارد و رایگان نیز انجام می گردد. در صورت تمایل می توانید جهت ویزیت با شماره تلفن ۰۲۱۸۴۹۰۲۱۱۰ تماس حاصل فرمایید.