copyright

ورزش درمانی در سندرم خروجی قفسه سینه (TOS)

ورزش درمانی برای TOS
ورزش هایی که در این قسمت خدمت شما توضیح داده می شوند، تمرینات بی خطری هستند که در اکثر مشکلات گردن از جمله رادیکولوپاتی (بیرون زدگی دیسک)، آرتروز مفاصل فست و درگیری های عضلانی – لیگامانی قابل استفاده می باشند.
انجام این تمرینات باعث پایداری ستون فقرات و کاهش فشار دنده گردنی بر روی اعصاب و عروق خواهد شد و نقش پیشگیری کننده برای مشکلات احتمالی خواهد داشت.
توجه۱: در صورت بروز درد در حین اجرای کلیه ورزش ها، از انجام آن خودداری فرمائید.
 
توجه۲: در افرادی که سابقه گردن دردهای طولانی یا مکرر دارند، توصیه می گردد این تمرینات را برای همیشه جزو برنامه روزانه خود قرار دهند.
 
توجه۳: در صورت فشار دیسک یا آرتروز روی نخاع و تنگی کانال گردنی شدید از انجام حرکات کششی پرهیز کنید.
 
نکته: توصیه می شود ورزش های مربوط به درد گردن را نیز در کنار این ورزشها انجام دهید. (کلیک کنید)
 
۱۱۱۱
 
توجه: کلیه ورزش های بالا باید حداقل در ۲ نوبت (صبح و بعداز ظهر) و هر یک حداقل به تعداد ۱۰ بار در ۳ ست مختلف انجام شوند. (۲x3x10)