copyright

ورزش درمانی بیماری آرنج گلف بازان (Golfer’s Elbow Therapeutic Exercises)

ورزش درمانی بیماری آرنج گلف بازان (Golfer’s Elbow Exercises)
ورزش درمانی در کنار دیگر درمانهای ذکر شده می تواند بسیار مفید باشد و علاوه بر نقش درمانی و توانبخشی، از نظر پیشگیری نیز فوق العاده با اهمیت خواهد بود.

در ابتدا ورزشهای کششی (stretching) توصیه می شود و در صورت بدون درد بودن ورزشهای تقویتی (strengthening) ایزومتریک و ایزوتونیک توصیه می گردد.

توجه۱: در صورت بروز درد در حین اجرای کلیه ورزش ها، از انجام آن خودداری فرمائید.
Golfer's Elbow Exercises
ورزشهای کششی و انعطافی (Stretching exercises)
شامل خم و راست کردن مچ دست (wrist active range of motion) یا پیچاندن مچ و دست در جهت و خلاف جهت عقربه ساعت (forearm pronation and supination) بدون مقاومت، ۲ ست ۱۵تایی در ۲ نوبت صبح و عصر (۲x2x15).

حرکت کشش با کمک گرفتن از دست مقابل به سمت بالا و پایین (wrist stretch)، به مدت ۲۰ ثانیه در حالت کشش (پایین و بالا جداگانه) نگه می داریم، سپس این حرکت را ۱۰ بار در ۲ نوبت صبح و عصر (۲x10x20) انجام می دهیم.

ورزشهای تقویتی (Strengthening exercises)
در ابتدا ورزشهای ایزومتریک که در آن کاری انجام نمی شود مناسب هستند. (در شکل نیست و باید پزشکان به شما آموزش دهند).
سپس انجام تمرینات تقویتی ایزوتونیک نشان داده شده در شکل بصورت حرکات ۱۵ تایی در ۳ ست، در ۲ نوبت صبح و عصر (۲x3x15) توصیه می شوند.